• Produkcja suplementów diety

    Oferujemy wszelkie usługi związane z produkcją kontraktową suplementów diety w formie kapsułek (miękkich, twardych), saszetek, napojów.

    Wiedza, długoletnie doświadczenie oraz nowoczesne zaplecze technologiczne to gwarancja sukcesu oraz wysokiej jakości świadczonych przez nas usług.

     

    Read more
  • Produkcja Kontraktowa Kosmetyków

    Wystarczy nam Twoja wizja!

    Stworzymy markę, recepturę, pełną dokumentację, włączając w to rejestrację ECAS, CTFA, FDA.

    Wyprodukujemy dowolny kosmetyk stworzony specjalnie dla Ciebie. Bazując na wieloletnim doświadczeniu, oferujemy fachową pomoc i doradztwo.

    Read more
  • NatiCol®
    jest najwyższej klasy komponentem do produkcji kosmetyków, suplementów diety oraz produktów spożywczych. NatiCol® to cztery typy proszków i mikrogranulatów o masach cząsteczkowych 2,3,4 lub 6 kDa.

    NatiCol® posiada badania kliniczne! 

    Read more
  • Kolagen do słodyczy

     - dlaczego nie?

    Na całym świecie wielkim zainteresowaniem cieszą się ekskluzywne wyroby cukiernicze zawierające kolagen.

    NatiCol® to doskonały dodatek do wyrobów takich jak na przykład kawa z kolagenem, dająca możliwość walki ze zmarszczkami podczas chwili przyjemności wynikającej z jej picia.

    Read more
  • Produkcja Kontraktowa Kosmetyków

    Wystarczy nam Twoja wizja!

    Stworzymy markę, recepturę, pełną dokumentację, włączając w to rejestrację ECAS, CTFA, FDA.

    Wyprodukujemy dowolny kosmetyk stworzony specjalnie dla Ciebie. Bazując na wieloletnim doświadczeniu, oferujemy fachową pomoc i doradztwo. Skutecznie wprowadzimy go na rynek.

    Read more
  • NatiCol®

    Nasza firma jest wyłącznym dystrybutorem hydrolizatu kolagenu rybiego NatiCol® produkowanego przez koncern WEISHARDT GROUP we Francji. Jest on najwyższej klasy komponentem do produkcji kosmetyków, suplementów diety oraz produktów spożywczych. NatiCol® to cztery typy proszków i mikrogranulatów o masach cząsteczkowych 2,3,4 lub 6 kDa. NatiCol® posiada wszystkie aminokwasy tworzące kolagen! 

    Read more
  • Zajmujemy się tylko produkcją kontraktową

    Oferując szerokie wsparcie, wykraczające daleko poza realizację samej produkcji, bazujące na doświadczeniu zdobytym przez lata.

    Podejmujemy się zadań "w standardzie awykonalnych", z różnych przyczyn.

    Zlecenia "standardowe" wykonujemy w zdecydowanie atrakcyjnych cenach.

    Read more

Jesteś w:

smaller font default font larger font

Poradnik: Jak Wybrać Dobre Opakowanie Naszego Produktu?

Jak wybrać dobre opakowanie naszego produktu? – Krótki poradnik najczęściej popełnianych błędów.

Poradnik ten powstał na bazie zebranych przez mnie, w ciągu ponad dziesięciu lat, doświadczeń związanych z kreowaniem wizerunku oraz projektowaniem opakowań. Być może niektóre wskazówki okażą się kontrowersyjne, jednak z całą pewnością zostały one wytyczone poprzez realne, sprawdzone działania, zweryfikowane przez rynek. Postanowiłam więc podzielić się zebranymi przez lata informacjami. Być może przydadzą się one nie tylko mnie. Mam nadzieję, iż wskazówki te okażą się przydatne zwłaszcza tym, którzy stawiają pierwsze kroki na rynku.

Wskazówki zawarte w poradniku mogą wydawać się niektórym oczywiste. Nauczona doświadczeniem wiem, że bardzo często zapominamy o rzeczach niezwykle oczywistych.

Author: Michael N Maggs

Podstawowym w moim odczuciu błędem jest fakt, iż bardzo często wizję opakowania dyktuje osoba (zleceniodawca), która nie posiada rzetelnej (a czasami żadnej) wiedzy na ten temat. Projektanci (zakładam, że nasz projekt trafił w ręce specjalisty posiadającego wiedzę nie tylko w dziedzinie grafiki komputerowej), zmuszani nijako wytycznymi ze strony Zleceniodawcy, tworzą projekty zupełnie sprzeczne z posiadaną wiedzą, tylko dlatego, że Klient narzucił jak wyglądać powinno opakowanie w Jego odczuciu. W efekcie powstaje opakowanie, które niezwykle podoba się Zleceniodawcy, natomiast zazwyczaj nie przekłada się to na skuteczność sprzedaży. Zlećmy projekt komuś, komu zależało będzie na tym, by sprzedał się produkt, a nie tylko projekt opakowania.

Jeśli zlecamy wykonanie projektu specjaliście, powinniśmy zaufać wiedzy i kompetencjom tej osoby. Opakowanie nie powinno podobać się np. szefowi firmy producenckiej, czy kierownikowi działu (o ile nie są w tej dziedzinie specjalistami), co więcej – często nie musi szczególnie podobać się również Klientowi. Klient może nie wiedzieć dlaczego dokonał wyboru zakupu naszego produktu i nie zawsze wybór ten pada na opakowanie najładniejsze zdaniem Klienta. Klient opakowanie powinien akceptować i to właściwie wystarczy. Opakowanie musi być „skuteczne”. Ma być takie, by było stworzone zgodnie z obowiązującym prawem (w tym poradniku pominę kwestie prawne, to temat na oddzielny poradnik), zgodne z wizerunkiem kreowanej przez nas marki, ale przede wszystkim – takie, by produkt po prostu się sprzedał.

 

Jak to zrobić? Oto cztery, najważniejsze według mnie zasady. Opakowanie musi:

  1. Zwrócić uwagę Klienta, zaciekawić, przyciągnąć uwagę
  2. Wzbudzić zaufanie Klienta
  3. Odpowiadać swoim wizerunkiem cenie oraz przeznaczeniu produktu ( „targetować”)
  4. Dodatkowo: opakowanie powinno być ergonomiczne. Wyobraźnia na temat tego, jak wyglądało będzie opakowanie zbiorcze, oraz w jakich warunkach przechowywany i transportowany będzie produkt, jest wręcz niezbędna już na etapie tworzenia opakowania jednostkowego.

Wystarczy połączyć w sobie cztery powyższe cechy i gotowe! Prawda, że to nie aż tak trudne?

 

Wybór firmy tworzącej opakowanie może determinować nasz sukces lub całkowitą porażkę sprzedażową. W przypadku porażki, trudno powtórnie „wejść na rynek”  z tym samym produktem, a czasami jest to wręcz niemożliwe. Nie zawsze wysoka jakość proponowanych usług wiąże się z wysoką ceną!

Firma IOC nie pobiera żadnych dodatkowych opłat za stworzenie marki, logo i logotypów  oraz opakowania w przypadku zlecenia w całości produkcji kontraktowej kosmetyku czy suplementu diety. Sukces sprzedażowy naszego Zleceniodawcy przekłada się bezpośrednio na nasz sukces.

 

Jak „zwrócić uwagę Klienta, zaciekawić, przyciągnąć uwagę”?

 

Najprostszą metodą jest po prostu wybranie się do drogerii, apteki, miejsca, gdzie ostatecznie ma trafić nasz produkt. Warto przyjrzeć się opakowaniom konkurencyjnych produktów. Mam tu na myśli nie wszystkie opakowania produktów znajdujących się w sprzedaży, a te o przeznaczeniu najbardziej zbliżonym do naszego oraz w podobnej cenie. Niektórzy stosują te metodę, ale popełniają zasadniczy błąd próbując upodobnić swoje opakowanie do istniejących produktów. Nie ma nic bardziej błędnego! Jako początkujący, niepewni,  zazwyczaj nie chcemy odstawać od reszty. Nie starajmy się by nasz produkt zginął w gąszczu innych produktów. Nie bójmy się wyróżnić! Odważmy się stworzyć coś nowego (,co w dalszym ciągu spełnia cztery zasady powyżej), jednak pozwala by Klient spojrzał właśnie na nasz produkt, by wyciągnął po niego rękę. Myślę, że to połowa sukcesu, a może nawet więcej…

Aby osiągnąć cel, można posłużyć się kolorem, kształtem lub samym wykończeniem opakowania. „Pole działania” jest praktycznie nieograniczone.

 

Jak wzbudzić zaufanie Klienta?

 

To chyba najtrudniejszy aspekt całego zagadnienia. Odpowiedzi jest tak wiele, jak wiele jest produktów. Ważne byśmy dokładnie potrafili sprecyzować kim jest nasz Klient, jakich informacji oczekuje. Które z „właściwości”, które posiada nasz produkt (lub nasz firma) należy uwidocznić.  Czasami można posłużyć się odpowiednim wykresem (np. dowodzącym właściwości naszego produktu), można oprzeć się też na opinii odpowiedniego instytutu czy autorytetu w danej dziedzinie. Można też przytoczyć wyniki badań na probantach (oczywiście w jednym, dwóch zdaniach, poprzez jeden wykres, grafikę).

Jeśli nie mamy takiej możliwości, bądź też nie chcemy skorzystać z wyżej wymienionych wskazówek, pamiętajmy o znaczeniu kolorów (np.kolor granatowy). Sam kolor opakowania odgrywa też ogromną rolę w kierowaniu produktu na Klienta czyli „targetowaniu”.

 

Selekcja konsumentów,  poprzez odpowiednie opakowanie produktu, w celu określenia docelowej grupy odbiorczej (targetowanie).

 

Opakowanie produktu to jego reklama, a każda reklama musi być kierowana do wybranej przez nas grupy docelowej (np.: produkty dla niemowląt muszą być zauważone przez rodziców, produkt ekskluzywny, drogi, musi „rzucić się w oczy” osobie szukającej luksusu i odwrotnie, co bardzo ważne – produkt tani nie może mieć opakowania luksusowego (o czym później)).

Często nie zdajemy sobie sprawy jak wielki wpływ ma kolor opakowania na postrzeganie produktu przez konsumenta.

Polecam strony internetowe (np. http://www.empower-yourself-with-color-psychology.comhttp://www.denigma.pl) opisujące znaczenie poszczególnych barw w businessie oraz „pierwsze wrażenie”, które wywołują.

Dla początkujących marek, aby wzbudzić zaufanie konsumenta, stosowne jest  użycie koloru granatowego, którego znaczenie jest następujące:

Niebieski to kolor zaufania, właśnie dlatego najwięcej korporacji wybiera  ten kolor  i docenia jego znaczenie w budowaniu tożsamości marki.  Kolor  niebieski istnieje jednak w różnych odcieniach, i tak np.:

  • Granat  = zaufanie, inteligencja i autorytet
  • Niebieski =  siła, czystość i wierność
  • Błękit = pokój, zrozumienie i duchowość

Watro poznać „psychologię koloru” i dokonać wyboru świadomie, znając konsekwencje, które za sobą wybór ten niesie.

Kolejnym aspektem jest: opakowanie produktu a „półka cenowa”, na którą kierujemy nasz produkt.

Opakowanie musi wskazywać (poza szczególnymi wyjątkami i celowymi zabiegami) swoim wyglądem na zakres cenowy produktu. Często popełniamy błąd, chcąc by nasz produkt wyglądał jak najlepiej, decydując się na zbyt „bogate”, „strojne” opakowanie dla produktu, którego jedną z jego zalet ma być fakt, iż jest to produkt przystępny i niedrogi. Klient szukający niedrogiego produktu podświadomie kieruje swoje poszukiwania wśród opakowań wyglądających na niedrogie. Zauważyłam również, że zbyt „bogate” opakowanie (w stosunku do ceny produktu), wzbudza w konsumencie podejrzenie niskiej jakości np. komponentów i samej zawartości pięknego opakowania. Przykładem takich opakowań mogą być opakowania kosmetyków firmy AVON (chociaż opakowania dla produktów w systemie sprzedaży bezpośredniej i MLM kierują się innymi zasadami). Może to zupełnie błędne odczucie, ale czy „coś”, w tak „drogim” opakowaniu, kosztujące relatywnie niedużo, może wzbudzać zaufanie?

Z tej zasady korzystają, doskonale wykorzystując ten mechanizm, w moim odczuciu – perfekcyjnie, producenci marek kosmetyków, chcący zwrócić uwagę na bardzo wysoką jakość produktu, na profesjonalizm. „Klient płaci za zawartość”.  Oczekiwany tok myślenia konsumenta (być może podświadomy): skoro coś, w skromnym opakowaniu, kosztuje tak dużo – musi być dobre! Myślę tu o markach takich jak np. Avene, La Roche Posay.

Nie przesadzajmy więc, bo przysłowiowo możemy „wylać dziecko z kąpielą”.

 

Jestem przekonana, że w tak krótkim „poradniku najczęściej popełnianych błędów” nie wyczerpałam tematu. Istnieje wiele innych, nie poruszonych przeze mnie zagadnień.

Mam nadzieję, iż nasz zespół spełni oczekiwania związane z tworzeniem design Państwa produktów i okażemy się pomocni we wspólnym budowaniu sukcesu Państwa marki.

Z chęcią odpowiemy na wszelkie Państwa pytania.

Pozdrawiam i zapraszam do współpracy!

Olimpia Baranowska
Prezes IOC sp. z  o.o. 
 
Ps. Sprawdź jak zmienia się Twoje wrażenie odnośnie naszej firmy, klikając na ikonki trzech kolorów znajdujące się w prawym dolnym rogu naszej strony.

Chcielibyśmy umieszczać pliki cookie (ciasteczka) w Twoim komputerze, aby zwiększyć komfort korzystania z naszych stron internetowych. Nowe ustawodawstwo unijne i znowelizowana ustawa Prawo telekomunikacyjne wprowadziły nowe zasady dotyczące informowania użytkowników, w jaki sposób na stronach internetowych stosowane są pliki cookie. Aby dowiedziec sie wiecej odnosnie plikow cookie, zobacz Polityke Prywatnosci - pliki cookie.

Akceptuj pliki cookie z tej witryny poprzez nacisniecie przycisku:

EU Cookie Directive Module Information